Ljudi su postali jako skeptični prema prodavačima, čak i studenti na mnogim fakultetima imaju veliku odbojnost prema grani prodaje. A nisu niti svjesni da će se velika većina njih baviti upravo prodajom, ako ne direktno onda indirektno. Prva prodaja koju će odraditi biti će ona na razgovoru za posao. Na tom važnom prvom ozbiljnom sastanku poslije završenog fakulteta ili srednje škole, osoba doslovno “prodaje” sebe, mora se svidjeti budućem mogućem poslodavcu, mora zadovoljiti tražene uvijete za aplicirani položaj u tvrtci a nema radnog iskustva niti drugih prednosti nad drugim kandidatima osim sebe i svoje osobnosti. To je ujedno i najteža prodaja koju će mlada i neiskusna osoba sa diplomom u ruci (bilo fakulteta ili završene srednje škole) puni nade i optimizma doći na razgovor za posao a da nisu niti svesni da odrađuju upravo prodaju .
Zato na sve većem broju sveučilišta i veleučilišta uvode predmete prodaje ili barem slušanje par sati na nekom kolegiju o prodaji i važnostima prodaje u svakodnevnom životu. Skepsa ljudi u najvećoj mjeri kod nas je izražena zbog needuciranih prodavača u trgovinama, jer na žalost i ne svojom krivnjom jako mali broj prodavača je prošao edukaciju o prodaji a još manji broj ih je pročitao nekoliko knjiga o prodaji. Ponukani time sada velika većina poslodavaca ulaže u educiranje svojih zaposlenika, jer ne samo da samom edukacijom pomažu svojim zaposlenicima u boljim prodajnim rezultatima nego se i zaposlenici bolje osjećaju, rade, zadovoljniji su i imaju puuno bolje rezultate u prodajnim ciljevima a onda vezano za ciljeve i bolje plaće na kraju mjeseca .
Cijeli ovaj kratki tekst se odnosi na prodaju a samim time i na prodavača…..pa vođeni time prodavač treba/mora biti zadovoljan svojim poslom, svojim znanjem, svojim kompetencijama, svojim okruženjem….uvijek bez iznimke mora/treba biti uredan, nasmijan, dobro raspoložen (znati popraviti svoje neraspoloženje ili loše raspoloženje dovesti do osmijeha jer namrgođen ili ljut prodavač ne privlači potencijalnog kupca ). Mora/treba biti ne nametljiv a opet dovoljno nametljiv da se svidi kupcu a onda i odradi svoj posao tj prodaju privede uspiješno do kraja, mora/treba odisati samopouzdanjem (ne arogancijom ili bahatošću) a time može zračiti isključivo ako ima znanje i vještine kojih smo se dotaknuli u tekstu a to je ulaganje u sebe tj. pravilno educiranje, tek tada će biti dobar tj izvrstan prodavač, zadovoljan sobom, svojim prodajnim vještinama a time i primanjima.
Na svim našim edukacijama koje se odnose na prodaju dotaknemo se i teme kako biti dobar prodavač i kakav prodavač treba biti….ako ste zainteresirani za ovu zanimljivu i vrlo opširnu temu pišite nam na mail i mi ćemo rado pomoći i odgovoriti na sve upite.